No to mamy :P

Informacje o klanie, stronie i serwerze komentarze do gry, propozycje rozgrywek itp.
Klan w Armed Assault i Arma2 jest nie aktywny
Awatar użytkownika
Koval
Posty: 546
Rejestracja: 23 gru 2002, 15:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Koval » 27 lis 2006, 17:29

Witajcie :)

Cóż, jak widzę miałem też rację, że Armed Assault będzie totalną klapą pod względem 'dorównywania' OFP.
W sumie szkoda, bo może bym z Wami pograł w ArmA, gdyby nie była taka kiepska ;)

Pozdrówka :)
kowalczyk.filip@gmail.com
THC-koval
+48531533691

Awatar użytkownika
Forrestal
Plutonowy
Posty: 956
Rejestracja: 10 mar 2003, 22:24
Lokalizacja: 18°41' E - 50°13' N
Kontakt:

Post autor: Forrestal » 28 lis 2006, 0:36

Koval pisze:Witajcie :)

Cóż, jak widzę miałem też rację, że Armed Assault będzie totalną klapą pod względem 'dorównywania' OFP.
W sumie szkoda, bo może bym z Wami pograł w ArmA, gdyby nie była taka kiepska ;)

Pozdrówka :)
E tam, [biip!] od rzeczy.

To moze nie rewolucja ale ewolucja napewno!
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
The war aint finished yet!
:8bz: Obrazek

Awatar użytkownika
Robi
St.Szeregowy
Posty: 133
Rejestracja: 30 wrz 2002, 14:12
Lokalizacja: 52°39'E - 19°03'N
Kontakt:

Post autor: Robi » 28 lis 2006, 12:48

No dobra... teraz ja :twisted:

Nie mam zbyt dużego doświadczenia jeśli chodzi o AA. Mój czas spędzony przy grze to około 1h i to głównie "na piechotę". Jednak pozwolę sobie już teraz na wyrażenia swoich emocji związanych z tym "pierwszym razem".

Ogólnie gra mi się podoba. Na razie zdążyłem poruszać się w trzech miejscach: łąka z widokiem na miasto i morze, jakiś szczyt górski oraz 3 misja w lesie (za radą Pita).
Grając na standardowych ustawieniach (takich jak BIS dał), w rozdzielczości 1024x768x32 gra chodziła mi płynnie. Nawet kiedy zostałem zaatakowany w lesie (mis.3), wybuchy pocisków (granatów?) nie zachwiały płynnością gry. Podwyższając jakieś tam aliasingi, szadoły i izotropy :twisted: (po prawej stronie w ustawieniach) grało mi się również przyzwoicie. Dopiero skok na rozdzielczość 1280x960x32 zachwiał płynnością.
Na pewno nie skreślę, gry jeśli chodzi o wymagania. Myślę, że każdy znajdzie właściwe dla siebie parametry, podczas których granie będzie sprawiać mu przyjemność.

Minus:
To w sumie wcale nie minus :roll: , ale byłem nieźle wkurzony, że nie mogę grać tak płynnie jak w OFP. Chodzi mi o klawiszologie :-D Gość robił zupełnie nie to co chciałem... tylko poruszał się w dobrym kierunku. Np.: [Shift] – ja bez shiftu chodzę, a z shiftem biegam (przyspieszam), a tu było odwrotnie :-D Minie troszkę czasu zanim poustawiam wszystko po swojemu.

Plus:
Hmm... powiem tak. Wszystko jest dla mnie plusem, co mogłem zobaczyć wcześniej na screenach a teraz w ruchu. Sylwetki żołnierzy, broń, ale przede wszystkim urzekł mnie las! Qrcze... teraz po lesie chodzi się jak po lesie, a nie jak po placu z drewnianymi słupami telegraficznymi :| Textury drzew, krzaki i liście, trawa, gdzieniegdzie jakiś mech, korzeń, kamień... poprostu ślicznie. :shock: ŚLICZNIE! ...ale i trudno. To nie to co OFP, gdzie szukaliśmy poruszającego się punktu, identyfikowaliśmy umundurowanie i seria.. 8) Panowie... tam k..wa się wszystko rusza! :shock: Czasem nie wiedziałem co się dzieje :-D Będzie trudno Panowie, oj będzie trudno :twisted: ...ale chyba o to chodzi, prawda?


Myślę, że skrajnie pesymistyczne podejście do gry jest co najmniej przedwczesne!
Moja ocena jak na pierwszą godzinkę z ArmA to jakieś 8 (0-10) , ale uprzedzam, że może się lekko wahnąć, podczas następnych testów.

Pozdrawiam.

ps.
ps.
proszę nie mieć pretensji, jeśli użyję niektórych fragmentów z powyższej wypowiedzi na innym forum :P (nie chce mi się niektórych zdań wymyślać od nowa)
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!

Awatar użytkownika
Pit
Kapitan
Posty: 5823
Rejestracja: 20 maja 2002, 0:36
Lokalizacja: Bydgoszcz
Dane teleadresowe: viewtopic.php?f=79&t=7998
Rozmiarówka: viewtopic.php?f=80&t=8123
Kontakt:

Post autor: Pit » 28 lis 2006, 13:48

Moje pierwsze 5h ArmA...

Grafika.
O wiele bardziej sprzętowo wymagjąca. Na początku kolorystyka świata nie zrobiła na mnie żadnego wrażenia, co musialem skorygowac odpowiednią a wrecz skrajną korekcją gamma. Tekstury nabierają wyrazu o klasę lepsza niz w OFP dopiero przy ustawieniach normal w zwyż, co niestety nie będzie mi dane ogladac aby grac przyzwoicie płynnie w MP.
W OFP grałem w rozdzielczości 1600x1200, niestety w ArmA rozdzielczośc spadła mi do 1024x768 (w mieście/lesie) i 1280x960 (na przestrzeniach, misje coop). Oczywiście zaawansowane ustawienia textur, detali, aliasingu i cieni są różne w tych rozdzielczościach tak aby dawały przynajmniej 20fps.
Mam wrażenie, że u mnie cienie są skopane. Na razie wina obarczam moją grafe lub sterowniki do niej. Kiedy mam włączone cienie na poziomie innym niż HIGH, drzewa i obiekty rzucają poprostu czarną plamę. Czasami przy obrocie głowy, bieganiu te czarne plamy stają się obrazem innej rzeczywistości (coś w rodzaju efektu lustra). Generalnie lepiej wyłączyc cienie w ogóle. Bardzo wtedy wzrasta liczba fps niż oglądac czarne dziury, z których wyrasta trawa. Czasami lecąc, widziałem biełe "owieczki" na łące, po zbliżeniu się na odległośc ok 100m, owieczki odzialy się w teksturę i okazaly się krzaczkami.

Klawiszologia.
Długo szukałem nowych ustawień klawiszy, żeby poczuć pewność w poruszaniu się. I jeszcze muszę nad tym popracować. Wydaje mi się jednak za genialne rozwiązanie lewego przycisku myszy. Działa na zasadzie przybliżenie>przymieżenie>przyblizenie szczerbiny/optyki>przymierzenie szczerbiny/optyki. Bardzo mi to odpowiada. Na plus zaliczam również mozliwośc przypisania funkcji klawiszowi, który został naciśnięty 2x - np stałe wychylenie w bok.

Animacje.
Ogólnie o wiele ładniejsze. Jednak brakuje mi tego wywijania nogami postrzelonego przez nas wroga - to było dynamiczne. teraz wszystko jest bardziej dopracowane w szczegółach ale jakieś takie ślamazarne. Jak już wspomniał Robi, wszystko w lesie sie porusza. to niesamowite wrażenie. Rzeczywiscie będzie trudno... ale za to wreszcie widać, że to żywa natura.

Dźwięk.
Tu niewiele mogę powiedzieć, bo kartę muzyczna mam prymitywną. dlatego moje wrażenia są gorsze niż w OFP. Dźwięki strzałów są tępe, proste. Nie słychać odgłosów zamka. Pochwalic muszę za to odgłosy otoczenia. Bardziej w sensie zadbania o to by się one pojawiały. Gdziekolwiek sie znajdziemy, farma, las, asfaltowa droga, pustynia - dźwieki odzwierciedlają otoczenie. Wprawia to nas w odpowiedni klimat, słychac pianie koguta, latajace muchy na łące, nasze kroki na asfalcie i na piasku.

Realność.
Hmmm... tu jest jeszcze dużo do sprawdzenia. Póki co... startując samolotem typu Camel na łące, przejechałem wiele połaci tejże łąki, dolin by sie wreszcie rozbić, choć pewnie w rzeczywistości zrobiłbym to już po 300m.
Latanie helikopterem ma zupelnie inna filozofię niż w OFP, myszką steruję się na zasadzie niecki lewo-prawo, powoduje to zmiane kierunku lotu odwrotnie niz sie wychyla pojazd i nasza mysz - jest trudniej.
Strzelanie jest trudniejsze ponieważ jest znacznie większy rozrzut. Dodatkowo utrudnia nam odrzut broni co sprawia, że serie będą już nie tak skuteczne jak w OFP (moje bronie nie miały trybu serii).
Raz lecąc heli wpadłem do wody i sie nie rozbiłem. Pojazd zaczął tonąć, moja kobina znalazła się pod wodą. Opuściłem helikopter i zacząłem płynąć do brzegu - tak żołnierze w ArmA pływają! Na początku miałem na plecach karabin. Pływanie to jednak wyczerpująca rzecz, bo gdy po dłuuuższej chwili dotarłem do zbawczego brzegu okazało się, że moja broń zaginęła. Zapewne moja postać pozbyła się zbędnego balastu.
Inna historia to jak zostałem postrzelony w nogi. Podobnie jak w OFP donośne jęknięcie towarzyszy niemocy podniesienia się. Dodam, że znajdowałem sie na metalowej wieży. Postanowiłem więc zejść - niestety, nie było to możliwe. Opcja zejść nie pojawiała się, co akurat w sytuacji uszkodzonych kończyn dolnych jest uzasadnione. Tylko co dalej? Zapewne poprawione kolizje obiektów nie pozwoliły mi róznież zeskoczyć czy też spaść z wieży. Na moje nieszczęście zabiłem wszystkich wrogów i zużyłem granaty. gdyby nie ESC pewnie zostałbym na wieży do momentu wykrwawienią lub śmierci głodowej - to tak ku przestrodze kamperom :wink: .

Interfejs.
Coraz bardziej zaczyna przypominać hybryde OFP i innych znanych strzelanek jak AA, CS. Ikony pojawiające się na środku ekranu symbolizuja wejście do pojazdu, dozbrojenie, przeladowanie są dla mnie poprostu smieszne, ale w szybkiej grze MP praktyczne.

Podsumowanie.
Ogólnie gra nie zrobiła na mnie dużego wrażenia. Do wszystkiego muszę się przekonywać i dać sobie czas zanim ostatecznie ocenię to na minus lub plus.
Na razie oceniam grę na 5 w skali 0-10.

Cóż OFP na początku też było trudne.

Testowałem na sprzęcie:
Laptop IBM T60p + monitor 19"
Intel Core Duo T2600 (2.16GHz)
2GB RAM
ATI Mobility FireGL V5200 (256MB)
"Don't forget nothing" - MAJOR ROBERT ROGERS, 1759
8BZ - 8 Brygada Zmechanizowana | 8R - Ósma Rangers

Awatar użytkownika
Robi
St.Szeregowy
Posty: 133
Rejestracja: 30 wrz 2002, 14:12
Lokalizacja: 52°39'E - 19°03'N
Kontakt:

Post autor: Robi » 03 gru 2006, 0:21

Wszystko byłoby ładnie i pięknie, ale...
1. Jak u diabła przełącza się bronie? W OFP ja miałem od tego spacje, czyli np.: strzał, seria, auto, granat i znowu seria itd. a jak jest w AA, bo za Chiny nie mogę wyczaić :?
2. Czy w AA są tylko 2 tryby przemieszczania się, czyli chodzenie i bieganie? Jeśli tak to brakuje mi tutaj "sprintu" :? Nie podoba mi się, kiedy "przeskakuję przez ulicę" pod obstrzałem w tempie biegu na 5km :? Jeśli ktoś choć przez moment grał np. w Tomb Raidera 4 to wie o co mi chodzi z tym sprintem.
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!

Awatar użytkownika
Klamacz
Sierżant
Posty: 664
Rejestracja: 29 sty 2006, 3:14
Lokalizacja: Szczytno
Kontakt:

Post autor: Klamacz » 03 gru 2006, 0:36

F - przelacz tryb broni (defaultowo)
2xW - sprint

sprawdz opcje konfiguracji klawiatury ...

Awatar użytkownika
Pabllo
Szeregowy
Posty: 25
Rejestracja: 16 lip 2006, 20:30
Lokalizacja: Wojkowice
Kontakt:

Post autor: Pabllo » 07 gru 2006, 22:59

Hmmm pierwsze wrażenie nie najgorsze... graficzka ładna ale...... żeby nie rozbic się helikopterem lecac pionowo w dół :-D a potem za drugim razem zaplatajac sie miedzy drzewami to już nie wiem... za każdym razem wyszedłem bez szwanku.
Ciekawie wygladal ostrzal z dzialka w wozie bojowym... w czasie ostrzalu pojazd nie mogl sie poruszac przez odrzut z broni

Ciekawosta: mozna zestrzelic ptaszki :twisted:

Awatar użytkownika
Pabllo
Szeregowy
Posty: 25
Rejestracja: 16 lip 2006, 20:30
Lokalizacja: Wojkowice
Kontakt:

Post autor: Pabllo » 08 gru 2006, 23:44

Dzisiaj troche znowu pobiegałem... zapodałem w ustawieniach wszystko na High i...
- normalny teren ok 25-50 klatek (te 50 rzadko)
- zabudowany ok 18-25
- zalesiony ok 8-15 :-D

Bardzo ciekawie wygląda trafienie w głowe :twisted:

Troche draznia niektóre bugi, ale miejmy nadzieje ze zostana poprawione

Dodane:
Ehhh stare błędy...
http://www.pabllosite.cba.pl/arma1.GIF - Zamurowany w murku
http://www.pabllosite.cba.pl/arma3.GIF - Latajace ludziki po trafieniu z rakietnicy :lol:

http://www.pabllosite.cba.pl/arma2.GIF - Trafiony ptaszek pikuje w dół

Awatar użytkownika
Forrestal
Plutonowy
Posty: 956
Rejestracja: 10 mar 2003, 22:24
Lokalizacja: 18°41' E - 50°13' N
Kontakt:

Post autor: Forrestal » 10 gru 2006, 16:37

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
The war aint finished yet!
:8bz: Obrazek

Awatar użytkownika
Robi
St.Szeregowy
Posty: 133
Rejestracja: 30 wrz 2002, 14:12
Lokalizacja: 52°39'E - 19°03'N
Kontakt:

Post autor: Robi » 12 gru 2006, 20:00

Jak mieć, to mieć.
Dzisiaj kupiłem ArmA PL, ale boję się zainstalować :-D
Tak dla zasady: Zawsze po niewłaściwej stronie!

Awatar użytkownika
Koval
Posty: 546
Rejestracja: 23 gru 2002, 15:09
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Koval » 13 gru 2006, 10:47

Czyli już nie gracie w poczciwego Flashpointa? A dzisiaj przychodzi do mnie nowy sprzęt komputerowy...
Mam nadzieję, że ArmA na nim odpali, tylko wpierw stestuję demo i ocenię czy warto kupować.

@Pit
kowalczyk.filip@gmail.com
THC-koval
+48531533691

Gość

Post autor: Gość » 18 lut 2007, 3:50

Forrestal pisze:Sprzet taki:
http://www.8bzofp.ofpe.info/index.php?f ... tal&game=2

Wszystkie foty robione przy takich ustawieniach:
http://forrestal.webd.pl/arma/arma_gfx_config.jpg

Wiekszosc czasu plynnie. Wymagania takie jak OFP - nie ma kompa ktory to pociagnie na max. Ot, taki engine...

Zablokowany